A víz világnapja a Happy-héten a Gönczyben

  • Post category:Általános hírek
  • Reading time:4 perc az olvasási idő

2022. március 21-én tartottuk a víz világnapja tiszteletére meghirdetett rajzpályázatokra érkező pályaművekből készült kiállítást. A kiállított alkotások a Kányádi Sándor Ének a forrásról című verséhez készített illusztációk illetve a „Láthatóvá tenni a láthatatlant!” pályázatra érkezett művek voltak. A két pályázatra közel 40 alkotás érkezett. Ezen a napon a 3.a osztály a Józsai Közösségi Házban a „Vizek és vízpartok élővilága” kiállítás megnyitója alkalmából tartott előadáson és tárlatvezetésen vett részt, ahol kézműves foglalkozáson békás könyvjelzőt is készítettek.

Március 22-én, a víz világnapján közös énekléssel kezdtük a napot az aulában. Két népdalunkat, a Tavaszi szél vizet áraszt és a Hej, Dunáról fúj a szél címűt énekeltük el közel 280 gyerekkel együtt. A gyerekek ezen a napon kék felsőt viseltek, ami nagyon jól mutatott az éneklés után az udvaron megjelenített hatalmas vízcseppben.

A nap során az aulában az 5.b osztály által elkészített vízadagoló automata üzemelt. Ha a feltett kérdésre jól válaszoltak, akkor jutalmul egy vízcsepp matricát kaptak a gyerekek.

A 2.a osztály tanulói Zelk Zoltán: Párácska című meséjében a robotméhecskéikkel eljuttatták a kis felhőt az erdő, mező, búzatábla felé. A vízhasználattal kapcsolatban rejtvényeket oldottak meg, videót néztek, illetve igyekeztek vizet inni.

 

A hét során az osztályok osztályfőnöki órán az ivóvízfogyasztás fontosságára és egészséges voltára hívták fel a figyelmet a www.merokanal.hu oldalon található oktatási segédanyagok felhasználásával. A prezentáció megtekintése, megbeszélése után töltöttek ki totót, keresztrejtvényt angolul és magyarul, bingóztak, activityztek és filmet néztek az osztályok.

Március 24-én, csütörtök délután a felső tagozat részére „Vizes kísérletek” címmel szerveztünk programot. Az osztályok 3 fős csapatai 3 vizes kísérletet végeztek el. Ők maguk állították össze a kísérleteket, figyelték meg a jelenségeket, és írták le a tapasztalataikat. A legnagyobb sikere a Cartesius-búvárnak volt.

 Tanítási órákon is foglalkoztunk a vízzel. A 7.a osztály biológiaórán a vízben oldódó vitaminokról, többek között az éltető C vitaminról tanult, illetve végeztek el természettudományos kísérleteket.

Angolórákon angol nyelvű totót töltöttek ki, a vízfogyasztás népszerűsítését szolgáló szövegértési feladatot oldottak meg minden évfolyamon a gyerekek.

 Az 5. a osztály 26 fővel és a 7. b osztály 17 fővel vett részt a „Szerezd meg a vizet!” – akadálypályán. 5-6 fős csapatokban kellett kb. 3 méter magasról 6 db 1,5 literes Szentkirályi ásványvizet lehozni, és átkelve a mocsáron (zsámolyokon), a folyó fölött (kék tornaszőnyegek) egy hídon (gerendán) kellett áthaladniuk, 6 palack vizet a szigetre (magasugró szivacs) eljuttatni. A hetedikesek gimnasztikai gyakorlatokat is végeztek 0,5 literes szentkirályis vizes palackokkal. A pályázatot az Egészségfejlesztő Minőségi Testnevelésért Magyarországon Egyesület (EMTME) és a Szentkirályi Kft írta ki.

Fazekas Sándorné ökológiai munkaközösség-vezető