Törvény adta jog, hogy minden tannévben az iskola diákönkormányzata, a DÖNK dönthet egy tanításmentes munkanap programjáról. A tavalyi tanévben a koronavírusjárvány miatt elmaradtak a közösségi programjaink, az idén nagy örömünkre az enyhítések lehetővé tették a DÖNK-nap megrendezését. Olyan programot szerveztünk nagy összefogással, amelyben a gönczys osztályok összemérhették rátermettségüket, tehetségüket, példát mutathattak összefogásból, közben pedig jól szórakozhattak. Ez volt az idén a GOV, azaz a Gönczys Osztályok Versenye. A programot 3 síkon szerveztük meg. Az első a játék volt: az osztályok különféle kihívásoknak tettek eleget. Ezek a kihívások tulajdonképpen játékos feladatok voltak különféle tehetségterületekről. Volt történetmesélés, kreatív írás és rajz, rendhagyó barkochba, interaktív puzzle, memóriajáték, tájékozódási és sportfeladatok és egy szabadulós játék, melynek során a DÖNK-vezetőt, Magyar Botondot kellett a résztvevőknek kiszabadítani, miközben sikeresen teljesítettek több természettudományos kísérletet. Ezen a délelőttön mutatkozhattak be a 7. évfolyamos vállalkozások. Tevékenységük nagy sikert aratott, hiszen egy régóta vágyott gönczys álom valósult meg, ha csak 1 napra is. A 7. osztályosok pultjai roskadoztak mindenféle finomságtól, szabad volt a vásár! A harmadik eleme a DÖNK-napnak az udvari piknik volt. Az osztályok birtokba vehették a nagy árnyas udvart, letelepedtek a fűben, társasoztak, beszélgettek, és a szabadon kérhették kedvenc zenéiket a gönczys kívánságműsorban. A rádiós műsorvezető Magyar Botond, DÖNK-vezető volt.
Nagy élmény volt diáknak, tanárnak egyaránt a hosszú távolságtartási időszak után a felhőtlen játék, a közösségi élmény.
DÖNK-nap – kreatív írás kihívás megoldásai
Makai Judit
a DÖNK munkáját segítő pedagógus